14 sie 2017

Ciasto z jagodami


http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Upiekłam w tym tygodniu dwa ciasta z jagodami. Zdecydowanym faworytem pozostaje ciasto z jeżynami, czyli sen nocy letniej. Przepis podawałam dwa lata temu TUTAJ. Ciasto jest pyszne nie tylko z jeżynami. Można upiec je z borówką, malinami lub truskawkami. Fajnie nadaje się na przyjęcie gości w ogrodzie. Gorąco polecam.
A jeśli macie chęć na zwykłe, domowe ciasto do filiżanki herbaty i dobrej ksiażki, to zapraszam na dzisiejszy przepis . Ciasto jest lekko wilgotne, z wyczuwalną nutka cynamonu. Nie miałam już dużo jagód, więc wrzuciłam je pojedyńczo i tworzą ciekawy wzorek. Gdy mamy wiecej jagód z pewnościa są bardziej wyczuwalne w smaku, ale robią się takie owocowe kleksy, które czasami nieładnie wyglądają. Najlepiej dajcie tyle jagód, ile lubicie, oczywiście bez przesady.
Acha, jeszcze coś. Dzieci przepadają za tym ciastem i nazywają je ciastem w kropki. Zapraszam więc na ciasto w kropki :-)

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de


Ciasto z jagodami:

na 12 kawałków


Składniki:

250 g czarnych jagód( borówki amerykanskiej)
300 g mąki pszennej
4 jajka
150 g cukru
1 paczuszka cukru wanilinowego( lub 2 łyżeczki cukru waniliowego)
1/8 l oleju
3 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki cynamonu
3-4 łyżki mleka
szczypta soli
sok z polowy cytryny

Wykonanie:

1. Jagody umyć, zostawić na durszlaku, do osuszenia.
2. Olej dobrze utrzeć z cukrem, cukrem waniliowym, solą i sokiem z cytryny. Dodać jajka i utrzeć.
3. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i cynamonem i dodawać stopniowo do masy jajecznej.Wszystko dobrze wymieszać.
4. Foremkę do pieczenia( u mnie prostokatna ) wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzać do temperatury 180 stopni.
5. Ciasto wyłożyć na formę i delikatnie wyrównać. Rozłożyć jagody. Ciasto piec 30-35 minut w nagrzanym piekarniku. Smacznego :-)
http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de


http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de

Na jagody...
http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
i grzyby...no moze nie takie :-)
Wlasnie wyczytalam, ze muchomor zolty jest grzybem jadalnym, hmmm :-)

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Czerwony kozaczek jest juz prawie dobrze :-)
http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de/2017/08/upiekamw-tym-tygodniu-dwa-ciasta-z.html


http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de

Przepis znalazlam TUTAJ




3 sie 2017

Wegańskie placki z kalafiora


http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Wegańskie placki z kalafiora są naszym ulubionym daniem wakacyjnym. Genialnie proste w przygotowaniu, przepyszne i nie wymagające wielu składników. Ileż to razy zaczynałam coś gotować i okazywało się, że nie mam akurat cytrynowego pieprzu, kaparów lub karczochów. Z upodobaniem zastępowałam każdy brakujący składnik innym podobnym, chociażby tylko z nazwy. Efekt końcowy, chociaż najczęściej bardzo smaczny, kompletnie różnił się od dania z przepisu.

Placki z kalafiora powstały z potrzeby chwili. Kalafior był, chęć na smażone placki przeogromna. Zabrakło tylko jajek. Ważnego spoiwa, więc jakoś trzeba było wybrnąć z sytuacji. Pomogła mąka z ciecierzycy i płatki owsiane. I ponieważ powoli przechodzę do przepisu, podam wszystko bardziej konkretnie:

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de


Wegańskie placki z kalafiora:


0, 5 niedużego kalafiora
woda do ugotowania oraz namoczenia płatków
ok. 4 łyżek mąki z ciecierzycy
ok. 4 łyżek płatków owsianych
dowolne przyprawy: u mnie obowiązkowo papryka, kumin( kminek rzymski), trochę suszonego tymianku, sol, odrobinę pieprzu i kurkumy
olej do smażenia

Wykonanie:
1. Kalafior oczyszczamy, dzielimy na kawałki i gotujemy w osolonej wodzie. Chwilę studzimy i rozgniatamy. Ja robię to widelcem, ponieważ lubię, gdy wyczuwalne są małe kawałki kalafiora w plackach.
2. Podczas gdy kalafior gotuje się i stygnie, przygotujemy płatki owsiane:
płatki zalewamy wodą( można wziąć wodę na której gotowaliśmy kalafiora) i odstawiamy do napęcznienia. Następnie mieszamy z kalafiorem i dodajemy mąkę z ciecierzycy i przyprawy. Jeśli ciasto jest zbyt rzadkie podsypujemy mąką z ciecierzycy.
3. Odstawiamy na pół godziny do lodówki, a następnie smażymy małe, złote placuszki.
Podajemy z sosem np. jogurtowym

Sos jogurtowy do placków:

mały kubeczek jogurtu naturalnego
2 łyżki śmietany
1 łyżka musztardy( u mnie słodkiej)
sól, pieprz, ewentualnie przyprawy np. czosnek, papryka, drobno pokrojona świeża mięta, szczypiorek, liście pietruszki


Składniki mieszamy razem i dodajemy pokrojone zioła. Doprawiamy do smaku i podajemy z plackami. Smacznego :-)
http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Jogurtowy sos z musztarda bardzo pasuje do plackow.
http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Placki z kalafiora, nasze ulubione wakacyjne danie. A potem...spacer nad morzem...
http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Zdjecie znad morza, konia z rzedem czytelnikowi, ktory odgadnie, gdzie zostalo zrobione :-)

 Wytrawne tarty i placki - najlepsze na letni obiad