Cookies

29 mar 2017

Sernik wielkanocny z olejem rzepakowym

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de , Edyta Guhl,


Wielkanocy nie wyobrażam sobie bez sernika. Najsmaczniejszy jest tradycyjny, pieczony w piekarniku. Mam dla Was sprawdzony przepis na pyszny sernik z olejem rzepakowym. Niebo w gębie. Delikatny, puszysty, rozpływający się w ustach. Gdy jadłam go pierwszy raz, zastanawiałam się, jaki to tajemniczy składnik sprawia, że sernik jest tak cudownie wilgotny. Gdy wreszcie zdobyłam przepis, od koleżanki koleżanki mojej mamy, pani Basi( bardzo dziekuję), natychmiast zagłębiłam się w listę składników. I wiecie jaki to tajemniczy składnik odkryłam? Olej rzepakowy.
Ten sernik zawsze się udaje. Nie przerażajcie się, że po zmiksowaniu wszystkich składników na masę, serowa konsystencja jest...płynna. Tak ma być. A sernik na oleju rzepakowym jest tak pyszny, że nie wytrzymałam do końca okresu postnego. Musiałam upiec go przed Wielkanoca, żeby podzielić się z Wami przepisem na blogu. A także, żeby wziąć udział w konkursie „POKOCHAJ OLEJ RZEPAKOWY NA WIELKANOC”!
A dlaczego oleju rzepakowego nie zabraknie na moim stole wielkanocnym? Bo na pewno pojawi się majonez i faszerowane jajka, a najsmaczniejszy majonez jest oczywiście na oleju rzepakowym. Zrobię też babkę na oleju rzepakowym i dressing do sałaty. A ponieważ ostatnio jak ognia unikam tłuszczów zwierzęcych, niestety masełka rownież, więc oleju rzepakowego używam do wszystkiego. Polewam nim nawet ziemniaki na obiad. Nie zabraknie go także na stole wielkanocnym.
Dekoracyjne bazie na serniku z olejem zrobiłam z migdałów bez skórki i zielonego pisaka cukrowego. Sposób na wyłuskanie migdałów ze skórki jest genialny. Migdały umieszczamy w miseczce, polewamy wrzątkiem i nakrywamy talerzykiem na 5 minut. Następnie odcedzamy wodę przez sitko, ostrożnie nie poparz się, woda jest jeszcze bardzo ciepła. Migdały dosłownie same wyskakują ze skórki. Dekoracja na Wielkanoc jest gotowa.
Zapraszam na sernik wielkanocny z olejem rzepakowym. Przepis podaje w oryginale, tak jak jest napisane w starym zeszycie z kuchennej szuflady.




Sernik wielkanocny z olejem rzepakowym:


Składniki:


Masa serowa:

pół szklanki oleju rzepakowego
1 kg sera*
3/4 szklanki cukru
2 budynie waniliowe
1 cukier wanilinowy
2 jajka cale
4 żółtka
4 białka
400 ml mleka( 1 i 3/4 szklanki)

Ciasto:

14 dkg margaryny
14 dkg cukru pudru( 3/4 szklanki)
250 g mąki( 1 i 3/4 szklanki)
2 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia

* ewentualnie migdaly do dekoracji i cukrowy pisak

Przygotowanie:

1. Piekarnik nagrzać do temperatury 180 stopni. Foremkę o wymiarach 22 x 37 cm wyłożyć papierem.
2. Spód: margarynę utrzeć z cukrem, dodać jajka i przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Utrzeć do jednolitej konsystencji. Masę przełożyć do foremki. Można podsypać mąką i rozwałkować między dwoma kawałkami folii spożywczej lub rozciętego woreczka do mrożonek.
3. Masa serowa: 4 białka ubić na pianę i odstawić na bok.
4 żółtka, 2 całe jajka, cukier i cukier wanilinowy utrzeć na puszystą masę.
Dodać olej, ser i budynie. Wszystko zmiksować. Wlać mleko i dodać ubitą pianę. Ostrożnie wymieszać i wylać na ciasto w foremce.
4. Piec przez dobrą godzinę ( jeśli wierzch się przyrumieni, nakryć folią aluminiową). Zostawić w piekarniku do wystygnięcia.
5. Zimny sernik mozna ozdobić migdałami bez skórki* jak je wyłuskać pisałam wcześniej. Zielonym pisakiem cukrowym narysować gałazki, a migdały ułożyć na kształt bazi. Posypać cukrem pudrem. Smacznego.








* Wybór sera na sernik jest bardzo ważny. Kiedyś kupowałam duży kawał sera i mieliłam trzykrotnie maszynką. Dzisiaj kupuję serek w wiaderku i jest również bardzo smaczny.
Wesolego Alleluja!
Edyta


* a wynik konkursu tutaj

Wasza Edyta









6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziekuje :-) Jest bardzo smaczny, a raczej byl :-)

      Usuń
  2. witaj Edytko dziekuje z a komentarz ja w sprawie mazurka cygańskiego / tam w ostatniej linijce pisze przedstawiam zdięcie trzeba tylko myszką kliknąć i się otworzy / przy każdym przepisie są fotki zapraszam

    OdpowiedzUsuń