4 lut 2016

Błyskawiczne bułki z jablkami i cynamonem.

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Błyskawiczne bułki z jablkami i cynamonem. Edyta Guhl.
W dzisiejszy tłusty Czwartek, czyli Weiberdonnerstag w Niemczech proponuję Wam coś  innego niż pączki, a mianowicie bułeczki z jabłkami i cynamonem. Dzisiejszy przepis na bułeczki jest zdecydowanym zwycięzcą roku 2016 i chociaż rok dopiero się zaczyna i na pewno wypróbuję jeszcze wiele smacznych przepisów, chyba nic aż tak nie przypadnie mi do gustu. Nie wiem gdzie dziewczyny z Kochmädchen wynalazły ten przepis, bo nigdy wcześniej takich bułeczek nie jadłam, a powinny mieć sławę światową. Do przepisu podeszłam jak pewna pani z reklamy: z nutką nieufności. Na oleju, a ja lubię ciasta na masełku, bo na oleju to takie tłuste i ciężkie. Nie trzeba miksera, wszystko mieszamy reką. Ciasto trochę się klei, oj żeby nie miały zakalca. I tak szybko są gotowe. Czy będą smaczne? Dziewczyny, tak miłej niespodzianki juz dawno nie miałam. Buły wyszły przepyszne, mięciutkie, oleju wcale nie czuć, a przyznam się, że w roztargnieniu użyłam oleju z oliwek. Jestem tak zachwycona, że upiekę zaraz kolejną porcje. Z podanych składników zagniatamy 6-9 bulek, mi wyszły dwie prostokątne foremki, czyli 14 bułek, więc wszystko zależy widocznie od wielkości bułeczek. Ważne jest żeby jabłka pokroić na duże kawałki, zachowują wtedy dużo soku i są pyszne. A ten zapach pieczonego ciasta, jabłek i cynamonu....Chciałam Wam dzisiaj opowiedzieć o obyczajach w Weiberdonnerstag, czyli Czwartek Bab, kiedy to władzę przejmują kobiety, symbolicznie czyszczą buty za opłatą, ( czyszczą symbolicznie, opłata to 5 euro) albo obcinają meżczyzną krawaty. Zachwycona bułeczkami zupełnie zapomniałam o karnawale. Zastanawiam się, czym zastapić w polskiej wersji niemiecki twarożek, czyli Quark. Może jak kiedyś zaproponuję serek homogenizowany, konsystencja jest podobna. Ciekawe jak wyszłyby z kwaśną śmietaną...Jak pojadę do Polski muszę koniecznie wypróbować z polskim twarogiem, ale trzeba byłoby dodać coś rzadkiego...Śmietany? Kochane, same widzicie. Jak tu myśleć o karnawale...?

Błyskawiczne bulki z jablkami i cynamonem:

Składniki:

200 g niemieckiego chudego twarożku( Magerquark) lub homogenizowanego serka
100 ml oleju rzepakowego
cukier waniliowy
110 g cukru**
300 g maki pszennej
10 g proszku do pieczenia= łyżka stołowa
3 średniej wielkości jabłka, obrane ze skórki, pocięte w grube kawałki( np. Elstar)
Dodatkowo:
Cukier i cynamon do obtoczenia upieczonych bułeczek

Przygotowanie:

Piekarnik nagrzać na 180 stopni. Twarożek, olej, cukier i cukier waniliowy wymieszać w misce. Dodać mąkę, wymieszana z proszkiem do pieczenia. Zamieszać ręką. Dodać kawałki jabłek. Ciasto jest dość gęste i klejące, ale tak ma być. Ulepić 6 do 9 bułeczek* i umieścić je na foremce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 25 minut. Do małej miseczki wsypuję cukier z cynamonem. Po wyjęciu z piekarnika jeszcze ciepłe bułeczki obtaczam w drobnym cukrze i cynamonie. Gotowe :-)

* Z podanych składników wychodzi mi 14 bułeczek.
** Moja siostra donosi, że za słodkie. Dla mnie było akurat...
http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Zamiast paczkow- bułeczki z jabłkami.

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Cynamonowe bułeczki z jabłkami

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Bułeczki z jabłkami, najsmaczniejsze.

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Przepisy na bułeczki z jabłkami.

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Cynamonowe bułeczki. Edyta Guhl.


7 komentarzy:

  1. Przepis rzeczywiście bardzo prosty... Wykorzystam go jak nieco odpoczę od słodkiego... ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znow je upieklam, juz pamietam przepis na pamiec, tak bardzo mi smakuja :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedz na sms : jablka kroimy na duze kawalki, sa wtedy bardzo soczyste. Obojetnie jakie jablka, ja kupilam jakies w duzym worku w Lidlu. Bulki jeszcze cieple obtaczamy w zwyklym cukrze zmieszanym z cynamonem. Ten niemiecki jest troche drobniejszy od pl, chociaz moze teraz to sie w Pl zmienilo. Pozdrawiam i prosze o komentarze na blogu :-)))

    OdpowiedzUsuń
  4. a do buleczek nie dodajemy zadnych jajek?

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wyglądają :) muszę zrobić, żeby poznać smak :) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Darku, tylko boje sie jak wyjda z polskim twarozkiem, bo ten niemiecki jest rzadszy. Tamtej zimy ciagle je pieklam, bo tak nam smakowaly. Pozdrawiam Was cieplutko :-)

      Usuń