Cookies

12 paź 2015

Ciasto z owocami na mące orkiszowej



Szybki placek z owocami na mące orkiszowej. Bardzo cieszą mnie przepisy bez glutenu i powoli chciałabym zmienić moją dietę. Jeśli jeszcze uda mi się kiedyś wyeliminować biały cukier i zastąpić go czymś innym...Ciasto jest przepyszne, soczyste, konsystencja przypomina mi tureckie wypieki. Najlepiej smakuje z jabłkami, lecz możecie użyć różnych innych owoców. Dzisiaj wersja z brzoskwiniami z weków.

Ciasto z owocami na mące orkiszowej:


250 g masła
1 cukier wanilinowy
200 g  cukru
3 jaja
350 g mąki orkiszowej
1 proszek do pieczenia
200 g śmietany
 dowolne owoce np. 3 jabłka,  albo brzoskwinie z małego sloiczka

Ucieramy masło, cukier i cukier wanilinowy, dodajemy jajka i dalej ucieramy na pianę. Dolewamy śmietanę. Mąkę przesiewamy z proszkiem, dodajemy do utartych jaj. Krótko mieszamy, tylko do połączenia się skladników. Formę o średnicy 26 cm wykładamy papierem do pieczenia, przekładamy do niej ciasto. Na wierzchu kładziemy owoce. Moje brzoskwinie były ciężkie od syropu i pewnie dlatego szybko spadły na dno. Jesli użyjemy jabłek, kroimy je w kostkę i wtedy zostają na wierzchu.
Pieczemy w temperaturze 180 stopni około 70 minut. Smacznego :-)













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz